• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67821
+
-

کودک آسیب‌دیده بوشهری از بیمارستان مرخص شد

جامعه
کودک آسیب‌دیده بوشهری از بیمارستان مرخص شد

رئیس مرکز آموزشی - درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: مراقبت‌های درمانی کودک آسیب‌دیده در کارواش با بهبودی وی به پایان رسید. به گزارش ایسنا، «عاطفه اسفندیاری» با بیان جزئیات این خبر گفت: با بهبودی این کودک هشت‌ساله مراحل ترخیص وی از بیمارستان صورت گرفت و به سازمان بهزیستی انتقال یافت.

وی با اشاره به خدمات ارائه ‌شده به این کودک بیان کرد: از بدو ورود این کودک آسیب‌دیده همزمان با ارائه خدمات تخصصی پزشکی، واحد مددکاری بیمارستان نیز خدمات حمایتی را برای وی آغاز کرد.


ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌های تخصصی

مددکار اجتماعی مرکز آموزشی - درمانی شهدای خلیج ‌فارس بوشهر نیز گفت: همزمان با انتقال این کودک، هماهنگی‌های لازم با اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی بوشهر نیز صورت گرفت و خدمات تخصصی مشاوره‌ای و مددکاری به وی ارائه
 شد. 

«سیمین بهزادی» با اشاره به این‌که در تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری هر گونه بدرفتاری جسمی یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا انواع استثمار را که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به‌ سلامت، بقا، رشد یا کرامت کودک شود، شامل می‌شود افزود: بدون هیچ تردیدی وضعیت این کودک هشت‌ساله با تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری مطابقت داشت.

وی عنوان کرد: کودک بلافاصله پس از ویزیت متخصص کودکان در بخش کودکان تحت مراقبت‌های ویژه پرستاری و پزشکی قرار گرفت. در این فاصله توسط متخصصین عفونی، جراحی، ارتوپدی، پوست ویزیت و اقدامات درمانی لازم انجام شد. مددکار مرکز آموزشی - درمانی شهدای خلیج ‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: واحد مددکاری بیمارستان در تمام مدت بستری بیمار را ویزیت کرد و کارکنان واحد مددکاری این مرکز از ابتدا تاکنون در زمینه تأمین مایحتاج مورد لزوم و مشاوره روزانه با کودک همراه بودند.

گفتنی است کودک آسیب‌دیده در کارواش که توسط اورژانس اجتماعی به مرکز آموزشی - درمانی شهدای خلیج‌ فارس منتقل‌ شده بود، پس از گذراندن دوره درمانی یک‌ماهه با بهبودی کامل از مرکز آموزشی - درمانی شهدای خلیج‌ فارسی بوشهر ترخیص شد و به سازمان بهزیستی انتقال یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید